Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obliczanie popytu na miejsca parkingowe

Tytuł:
Obliczanie popytu na miejsca parkingowe
Calculating parking demand
Autorzy:
Stienstra, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/248773.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
zapotrzebowanie na miejsca do parkowania
poziom zajętości
zachowania klientów
parking demand
occupancy rate
customer behavior
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2014, 1(103); 371-377
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W projektach budowlanych jest przyjęte, że liczbę miejsc parkingowych ustala się na podstawie przyjętych standardów. Wykorzystywanie tych globalnych wzorców powoduje ignorowanie istniejącego zróżnicowania zachowań komunikacyjnych (i parkingowych). Ta różnorodność prowadzi do szerokich granic przyjętych wzorców i w konsekwencji standardów parkingowych. Takie różnice wynikają ze zróżnicowania grup użytkowników, warunków lokalnych jak dostępność, zagospodarowanie przestrzenne itp. W artykule opisano metodę obliczeniową, w której bierze się pod uwagę lokalne uwarunkowania. Zasadniczymi elementami w obliczeniach są: liczba przyjazdów, okres parkowania i dopuszczalny poziom zajętości parkingu.

In building-projects it is usual that the amount of parking spaces to be built is established by the use of parking standards. Using these global benchmarks ignores the wide variety that exists in travel (and parking-)behaviour. This variety leads to wide margins in benchmark-data, and consequently in parking standards. These differences are caused by differences in user groups, local circumstances like accessibility, urban structure, etcetera. This paper describes a calculating method that takes into account these local specific circumstances. Essential element in the calculations are the number of arrivals, the duration of visits and the acceptable occupancy rate of parking facilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies