Small-unmanned aerial vehicle propellers usually have a low figure of merit due to operating in the low Reynold’s
number region due to their size and velocity. The airflow on the airfoil becomes increasingly laminar in this region
thus increasing the profile drag and consequently reducing the figure of merit of the rotor. In the article, the airfoil
geometries are parameterized using the Class/Shape function transformation. Particle swarm optimization is used to
design an airfoil, operating in a Reynolds number of 100,000, which has a high lift to drag ratio. To avoid exceeding
geometric constraints of the airfoil, a deterministic box constraint is added to the algorithm. The optimized airfoil is
then used for a preliminary design of a rotor; given some design, constraints on the tip chord the rotor radius and the
blade root chord, with parameters that achieve the highest theoretical figure of merit. The rotor parameters are
obtained using a combination of momentum theory and blade element theory. The figure of merit of an optimal
propeller with the same geometric parameters is then compared using the optimized airfoil and the Clark Y airfoil.
The optimization is done in MATLAB while the aerodynamic coefficients are obtained from XFOIL. The results of the
numerical simulation are presented in the article.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00