The paper describes the problems of mean indicated pressure determination and the piston TDC (Top Dead
Centre) position impact on this parameter in marine diesel engines.
Mean indicated pressure Pi is one of the most important diagnostic parameters of marine engines. On the basis of
its parameter, the assessment of the technical condition of each cylinder as well as the regulation of injection
equipment can be made. Most of the available electronic indicators enable automatic calculation of mean indicated
pressure on the basis of progress indicator diagram. As the research shows the greatest impact on the accuracy of the
designation mean indicated pressure has errors of piston TDC position. These errors can be significant and therefore
this may lead to engine misdiagnosis.
The actual piston TDC correction methods were discussed, and they justified the need of their use in marine
engines, despite the wide use of methods of determining the angular position of the crankshaft.
The original method of TDC correction based on the model of curve of the compression with the exponent
of a polynomial was introduced. The proposed method of TDC correction has been verified for a different types of
marine engines.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00