Transport of fine sediments depends mainly on the efficiency of flocculation. Flocculation, understood
as the result of simultaneous processes of aggregation of particles and floc break-up,
is a common phenomenon in marine environments. It is typical of fine sediments. This study
presents a mathematical model of fine sediment transport. A model of flocculation is an important
part of this model. Its main assumption is that flocculation is governed by turbulence.
The model was qualitatively tested in a simplified theoretical waterbody. Such factors as the
wind direction, wind speed, river discharge and concentration of suspension in the river were
investigated. The results show that the proposed model describes reasonably well the lithodynamic
processes characteristic of fine flocculating sediments. Thus it seems possible to apply
it for description of fine sediment transport under real wave–current conditions that occur in
many marine waterbodies near river mouths.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00