Mięso drobiowe jako produkt spożywczy musi odznaczać się
pewnymi cechami, które określone jako pożądane będą sprzyjać
jego konsumpcji. Jakość mięsa drobiowego w punkcie
sprzedaży określa barwa tuszki i mięsa, stopień umięśnienia,
zawartość widocznego tłuszczu, zapach, świeżość, a w momencie
konsumpcji wartość odżywcza i cechy sensoryczne
(barwa, tekstura, smakowitość i soczystość).
W artykule przedstawiono stan wiedzy na temat cech kształtujących
jakość mięsa drobiowego. Dla współczesnych konsumentów
wartość odżywcza i cechy sensoryczne są ważnymi
wyznacznikami jakości mięsa drobiowego, a duże jego spożycie
potwierdza preferencje konsumenckie.
Poultry meat, as a food product, must have certain characteristics
which, if considered as desired, will favour its consumption.
The quality of poultry meat at the point of sale is determined
by the colour of the carcass and poultry meat, the degree
of musculature, visible fat content, odour, freshness, and at the
time of consumption, the nutritional value and sensory characteristics
(colour, texture, palatability and juiciness).
The article presents the knowledge about the characteristics
that affect the quality of poultry meat. For modern consumers,
nutritional value and sensory characteristics are the important
determinants of the quality of poultry meat and its large
consumption responds to consumer preferences.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00