The article is an attempt to show connections of Vladimir Sorokin with OBERIU’s tradition as well as Russian futurism. The dramatist experiments with language creating his own version of postmodern zaum, thanks to that he can be called a real “word manipulator” (D. Tokariev). In this way Sorokin is always situated on the border of two orders: the past and the future one. At the same time he is an inheritor and continuator of Daniil Kharm’s theatre of the Absurd, on the other hand he is also an innovator who introduces dramatic genre into the stage of surprising, aesthetic experiments.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00