Tytuł pozycji:
Kapitał społeczny w sieci relacji
- Tytuł:
-
Kapitał społeczny w sieci relacji
- Autorzy:
-
Zdziarski, Michał
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/2234936.pdf
- Data publikacji:
-
2008-12-04
- Wydawca:
-
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
- Źródło:
-
Studia i Materiały; 2008, 2; 7-15
1733-9758
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Umiejętność budowania i eksploatowania relacji jest jedną z kluczowych kompetencji menedżerów. Nabiera ona szczególnego znaczenia w silnie usieciowionych przemysłach wymagających współpracy wielu podmiotów. Dzięki relacjom menedżerowie mogą uzyskać dostęp do cennych zasobów i umiejętności innych organizacji oraz instytucji. Znaczenie i wartość relacji jest fundamentem teorii kapitału społecznego. W artykule przedstawiam definicje kapitału społecznego i badania tego pojęcia na gruncie nauk o zarządzaniu. Badania te prowadzone są najczęściej w ramach paradygmatu analizy strukturalnej z wykorzystaniem technik analiz sieci społecznej. Po przedstawieniu najważniejszych założeń teorii kapitału społecznego będę chciał zaproponował zestawienie podstawowych wymiarów jego analizy z popularnymi koncepcjami gron konkurencji i sieci wartości, które opisują przewagą relacyjną, wychodząc z innych tradycji naukowych.