Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczne aspekty zdalnego nauczania w początkach pandemii COVID-19 w Polsce

Tytuł:
Społeczne aspekty zdalnego nauczania w początkach pandemii COVID-19 w Polsce
The Social Aspects of Distance Learning at the Beginning of the COVID-19 Pandemic in Poland
Autorzy:
Garwol, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2152432.pdf
Data publikacji:
2022-06-30
Wydawca:
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Tematy:
nauczanie zdalne
pandemia
COVID-19
student
uczelnia
online learning
pandemic
university
Źródło:
Media i Społeczeństwo; 2022, 16; 82-95
2083-5701
2545-2568
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pandemia wywołana koronawirusem SARS-CoV-2 przyniosła ze sobą szereg konsekwencji natury zdrowotnej, ekonomicznej i społecznej. Choroba COVID-19 będąca efektem zakażenia okazała się tak groźna i trudna do wyleczania, iż szereg państw, w tym Polska, wprowadziło rozporządzenia dotyczące ograniczenia kontaktów społecznych, co miało na celu zahamowanie rozprzestrzeniania się koronawirusa w społeczeństwie. Pokłosiem tego było przejście na wszystkich szczeblach nauczania na system nauki zdalnej, co generowało szereg problemów natury technicznej oraz społecznej zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów. Problemy te nie ominęły również środowiska akademickiego, choć zdawałoby się, że w przypadku studentów, którzy są osobami dorosłymi, nauczanie zdalne powinno przebiegać w sposób najbardziej płynny i najmniej problemowy. Artykuł podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, jak na studiowanie on-line zapatrywali się studenci i wykładowcy wyższych uczelni w tzw. pierwszej fali pandemii koronawirusa w Polsce, jakie ich zdaniem były jego plusy, a jakie wady. Analizie zostały poddane opracowania zastane dotyczące powyższej tematyki oraz przytoczono wyniki badań własnych autora. Badania własne zostały przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego w kwietniu 2020 roku za pomocą techniki CAWI, zaliczanej do metody sondażu diagnostycznego. Prezentowane wyniki badań własnych są częścią szerszych analiz na temat odbioru społecznego pandemii koronawirusa SARSCoV-2 przez ludzi młodych, w tym wypadku studentów.

The SARS-CoV-2 coronavirus pandemic resulted in several health, economic and social repercussions. The COVID-19 disease turned out to be so dangerous and difficult to treat that many countries, including Poland, introduced regulations to limit social contacts. These actions were aimed at stopping the spread of the coronavirus in society. As a result, a rapid transition from the traditional to the distance learning model at all levels of education was enforced, due to which several technical and social problems were caused affecting both students and teachers. These problems were also experienced by the academic community, even though students, who are after all adults, were expected to adjust to the situations without major difficulties. The article attempts to investigate students and lecturers opinions on the remote teaching and learning model during the so-called "first-wave" of the coronavirus pandemic in Poland. The author would like to explore the advantages and disadvantages of remote education as reported by the study’s subjects. To achieve that, the existing studies on the aforementioned issues were analyzed and the results of the author's own research were presented. The research was carried out among students of the University of Rzeszów in April 2020 using the CAWI technique, a type of diagnostic survey method. The presented results are a part of a wider analysis concerning the public perception of the SARS-CoV-2 coronavirus pandemic by young people, in this case, students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies