Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Niezawodność człowieka w systemie sterowania ruchem kolejowym

Tytuł:
Niezawodność człowieka w systemie sterowania ruchem kolejowym
Human Reliability in Railway Signalling System
Autorzy:
Olpiński, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/214927.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Kolejnictwa
Tematy:
niezawodność człowieka
sterowanie ruchem kolejowym
bezpieczeństwo
human reliability
railway signalling
safety
Źródło:
Problemy Kolejnictwa; 2016, 173; 35-45
0552-2145
2544-9451
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa działania złożonych systemów technicznych, takich jakimi są współczesne urządzenia i systemy sterowania ruchem kolejowym, ma niezawodność człowieka będącego jednym z elementów procesów realizowanych przez te systemy. W artykule podjęto próbę określenia zakresu ewentualnego zastosowania metod oceny niezawodności człowieka do systemów stosowanych w kolejnictwie. Omówiono podstawowe elementy analizy niezawodności człowieka i przedstawiono charakterystykę wybranych metod wykorzystywanych w tym celu. W podsumowaniu dokonano próby uzasadnienia celowości zmiany dotychczasowej zasady bezwzględnego priorytetu decyzji człowieka nad poleceniami wypracowanymi przez systemy srk. Dotyczy to szczególnie sytuacji awaryjnych.

The human reliability is a factor of great importance for the safe operation of complex technical systems, such as the modern railway signalling equipment and systems, in which an individual is one of elements in processes performed by these systems. The article attempts to define the human reliability assessment possible application in railway signalling systems. The basic human reliability analysis elements and characteristics of selected methods applied for this purpose are discussed. The attempt at justification for reasonableness of the current rule change, which requires the absolute priority of the human decision over the orders worked out by the signalling system is given in the summary. Such a change would be particularly applicable to the degraded mode states.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies