The author discusses contemporary research in engaged educational anthropology and places it in the traditions of educational action research and engaged anthropology. She briefly outlines the interdisciplinary history of action research as well as the disciplinary debate on the issue of engagement within anthropology before turning to ethnographic examples of current practices of engaged educational anthropology. She argues that the efforts of researchers and academics to use educational and ethnographic research as a means of empowerment are meaningful ways in which intellectuals can assume agency against the disabling effects of the processes of liquid modernity.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00