Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Education and Therapy Through Art in the Reality of a Post-Pandemic School

Tytuł:
Education and Therapy Through Art in the Reality of a Post-Pandemic School
Edukacja i terapia przez sztukę w rzeczywistości szkoły post-pandemicznej
Autorzy:
Gładkowska, Eliza Kaja
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2131233.pdf
Data publikacji:
2021-12-29
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
szkoła po pandemii
arteterapia
regulacja umysłowa dzieci
doświadczenia multisensoryczne
post-pandemic school
art therapy
mental regulation of children
multisensory experience
Źródło:
Studia Paedagogica Ignatiana; 2021, 24, 4; 191-209
2450-5358
2450-5366
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study presented in the article was to demonstrate the benefits of education and art therapy for students returning to traditional learning after the period of online education caused by the COVID-19 pandemic. The article presents selected Polish and foreign studies on the relationship between the use of information and communication technologies (ICT) and psychological deterioration in schoolage children. Taking into account the probable intensification of such cases related to the widespread use of ICT in teaching during the pandemic, the need for systematic psychological support of the majority of students in the reality of the “post-pandemic school” is observed. Hence, the suggestion to introduce elements of art therapy in Polish schools. Art therapy as an activity facilitating group integration, expression of emotions and self-regulation using art and creative expression was presented as a possibility of adapting educational activities to the new challenges and needs of students. The reflections of Herbert Read, which serve as the conceptual framework for the article, indicate the interpretation of his ideas as a prototype of modern, visionary education incorporating elements akin to the purposes of art therapy.

Celem badania omówionego w artykule było wykazanie korzyści płynących z edukacji i terapii przez sztukę prowadzonej dla uczniów powracających do kształcenia stacjonarnego po okresie edukacji online spowodowanej pandemią COVID-19. W artykule przedstawiono wybrane badania polskie i zagraniczne dotyczące związku między korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) a pogorszeniem się kondycji psychicznej dzieci w wieku szkolnym. Biorąc pod uwagę prawdopodobną mnogość takich przypadków będących następstwem powszechnego wykorzystywania technologii ICT w nauczaniu w czasie pandemii, zauważa się potrzebę systematycznego wsparcia psychologicznego większości uczniów w realiach „szkoły postpandemicznej”. Stąd postuluje się wprowadzenie do polskich szkół elementów arteterapii. Arteterapia jako działanie ułatwiające integrację z grupą, wyrażanie emocji i samoregulację, które wykorzystuje sztukę i ekspresję twórczą, została przedstawiona jako szansa dostosowania zajęć edukacyjnych do nowych wyzwań i potrzeb uczniów. Refleksje Herberta Reada stanowią koncepcyjną ramę artykułu, ponieważ autor ten postrzega interpretację swoich idei jako prototyp nowoczesnej, wizjonerskiej edukacji, zawierającej elementy pokrewne celom arteterapii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies