The contribution deals with the work and tasks of the teaching assistant of special educational needs pupils, through the data obtained from the relevant teaching assistants’ documents and their profes- sional competences in Slovakia and Great Britain. The research part presents the results of an empiri- cal quantitative research aimed at comparing the work performance of teaching assistants in Slovakia and Great Britain, that were surveyed as part of a rigorous thesis (Vargová Urbanová, 2018). One of the most significant results is that a teaching assistant in both countries is part of support staff in primary, secondary and special schools. Both countries have standards for the profession of teaching assistant with defined areas and specific competences, the binding of which is to the issuing organi- zation, but these vary in both countries.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00