Impact of implemented innovations on competitiveness of tourism companies in the Warminsko-Mazurskie voivodeship Wpływ wdrożonych innowacji na konkurencyjność przedsiębiorstw turystycznych w województwie warmińsko-mazurskim
The growing demand for tourism services has led to the establishment and development of many companies in the hospitality industry, which are driven by a need to stand out in the market and acquire new clients. To do this, they make efforts to improve their competitiveness by implementing specific innovations in hopes of strengthening their market position. The aim of this paper is to discuss the effect of innovations on the competitiveness of tourism and hospitality enterprises, using chosen companies from the Warmińsko-Mazurskie Voivodeship in Poland as a case study. The empirical part of the research consisted of one questionnaire
addressed to the clients and the other one addressed to the employees and owners. Both questionnaires were conducted in three companies. The results of these surveys provided information which indicated that the most important assets that allowed companies to distinguish themselves on the market were the innovations that they implemented. In addition, over half of the employees in these companies declared that innovations had contributed to an increase in the number of customers.
Rosnący popyt na usługi turystyczne przyczynił się do powstania oraz rozwinięcia się wielu przedsiębiorstw turystycznych, które dążąc do wyróżnienia swojej oferty na rynku oraz pozyskiwania nowych klientów, podejmują działania mające na celu zwiększenie swojej konkurencyjności. Skutecznym rozwiązaniem jest wdrażanie innowacji w przedsiębiorstwach, dzięki którym mogą umocnić swoją pozycję. Celem pracy jest
przedstawienie wpływu innowacji na konkurencyjność przedsiębiorstw turystycznych na przykładzie wybranych podmiotów działających na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, w związku z czym w trzech przedsiębiorstwach przeprowadzona została ankieta skierowana do klientów oraz ankieta skierowana do pracowników i właścicieli. Ich wyniki pozwoliły uzyskać informacje, zgodnie z którymi m.in. największymi
atutami, dzięki którym badane podmioty pozytywnie odznaczały się na rynku, były innowacje. Ponadto więcej niż połowa zatrudnionych oznajmiła, iż innowacje przyczyniły się do wzrostu liczby klientów.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00