Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola edukacji w rozwoju społeczno-gospodarczym i kulturowym

Tytuł:
Rola edukacji w rozwoju społeczno-gospodarczym i kulturowym
Autorzy:
Zioło, Zbigniew
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2107166.pdf
Data publikacji:
2020-12-25
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
edukacja
procesy przemian
przedsiębiorczość
przemiany społeczne
education
entrepreneurship
social transformations
transformation processes
Źródło:
Przedsiębiorczość - Edukacja; 2020, 16, 2; 7-24
2083-3296
2449-9048
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W procesie wkraczania w informacyjną fazę rozwoju coraz bardziej zaznaczać się będą nowe tendencje w zakresie zmian struktur zawodowych, społecznych i kulturowych. Będą one konsekwencją nasilających się procesów automatyzacji i robotyzacji w działalności produkcyjnej, usługowej i zarządzaniu. Wpłynie to na stopniowe ograniczanie rozmiarów zatrudnienia i likwidację wielu zawodów. Równocześnie pojawiać się będzie coraz większe zapotrzebowanie na kadry o nowych umiejętnościach zawodowych (technicznych, organizacyjnych, zarządzania) oraz rozwiązywania pojawiających się nowych problemów społecznych i kulturowych. Wpływa to na rosnącą rolę edukacji m.in. w zakresie przedsiębiorczości oraz przygotowywania poszczególnych osób i społeczeństwa do nowych wyzwań cywilizacyjnych. Towarzyszy temu pojawianie się nowych przesłanek i tendencji rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturowego oraz konieczność działań na rzecz przyspieszania procesów rozwojowych, które omówiono w artykule. W końcowej jego części przedstawiono opinie przedsiębiorców dotyczące funkcjonowania firm.

Upon entering into the information phase of development, new trends in changing professional and social structures and cultural habits will become more and more prominent. They will be a consequence of the increasing automation and robotisation processes in production, service and management activities. This will lead to a gradual reduction in the size of employment and abolition of many professions. At the same time, there will be an increasing demand for staff with new professional skills (technical, organisational, management) and solving of new social and cultural problems. This affects the increasing role of education, among others in the field of entrepreneurship, and preparing individuals and society for new civilization challenges. This is accompanied by the emergence of new premises and tendencies of socio-economic and cultural development, and the need to act to accelerate development processes that have been discussed in the article. The final part presents the opinions of entrepreneurs regarding the functioning of companies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies