This paper aims to highlight the resemblances existing between the poetic art by Isidor Ducasse (Lautréamont) and the poetic and aesthetic realisations of some expressionist authors. We have mainly analysed the concept of antagonism which seems to be a cardinal component of both the Lautréamont’s poetics and most expressionist works. Another part of our analysis is dedicated to the hypertrophy of the author’s I instance, emblematic in the Lautréamont’s work, reminding the expressionist principle of irradiation of the author’s I. Furthermore, we have analysed the principle of exaggeration, so much visible in Chants de Maldoror. It aims an antinaturalistic derealisation of the poetic universe as well as a caricatured painting of the political and sociological reality. All those aspects enable some sociocritical participation of the literary work in a changing world.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00