Pandemia Covid-19 postawiła szkołę i nauczycieli przed nowymi wyzwaniami. Takim wyzwaniem stała się obecnie konieczność organizacji na nowo szkoły, która została przeniesiona z sal lekcyjnych do sieci oraz nauczania zdalnego i hybrydowego. Wielu z nauczycieli odczuwało z tego powodu presję oraz dyskomfort wobec wykorzystywania narzędzi cyfrowych. Jedyną drogą było podjęcie wyzwania i stawienie czoła nieznanym obszarom oraz dostosowanie się do wymagań edukacji zapośredniczonej. Skuteczne prowadzenie nauczania online, w atrakcyjnych dla uczniów formach, oznacza konieczność stałego doskonalenia własnych kompetencji tak, by chociaż w pewnym stopniu nadążyć za dynamiką zmian rzeczywistości.
Okres izolacji społecznej wymusił zmiany w każdej dziedzinie ludzkiej działalności, które nie ominęły również działań edukacyjnych. Mimo problemów związanych z zawieszeniem zajęć w ramach tradycyjnego nauczania, wiele przeszkód udało się szkole i nauczycielom pokonać. Stan ten uwydatnił jednak sporo braków edukacyjnych, a biegłe stosowanie nowoczesnych technologii w procesie dydaktycznym okazało się nieosiągalne dla wielu nauczycieli.
Pewne jest jednak, że umiejętne prowadzenie nauczania z wykorzystaniem komputera i Internetu stało się jednym z niezbędnych wymogów stawianych nauczycielom. Jak pokazuje doświadczenie ostatnich kilkunastu miesięcy, konieczność szybkiego dostosowania się do zmian, mimo szeregu negatywnych konsekwencji, spowodowało, że wielu dyrektorów i nauczycieli przełamało lęk przed stosowaniem narzędzi cyfrowych i z powodzeniem będzie je nadal wykorzystywać w swojej pracy.
The Covid-19 pandemic has thrown down schools and teachers with new challenges. Such a challenge has now become the need to reorganize a school that has been moved from classrooms to networks, as well as distance and hybrid learning. As a result, many teachers felt pressure and discomfort with the use of digital tools. The only way was to take up the challenge and face unknown areas and adapt to the requirements of mediated education. Effective online teaching, in forms attractive to students, means the necessity to constantly improve one’s own competences in order to, at least to some extent, keep up with the dynamics of reality changes.
The period of social isolation forced changes in every area of human activity, including educational activities. Despite the problems with suspending traditional education, the school and teachers managed to overcome many obstacles. This state of affairs, however, highlighted many educational shortcomings, and the proficient use of modern technologies in the teaching process turned out to be unattainable for many teachers.
It is certain, however, that skilful teaching with the use of a computer and the Internet has become one of the necessary requirements for teachers. As shown by the experience of the last several months, the need to quickly adapt to changes, despite a number of negative consequences, has meant that many principals and teachers have overcome the fear of using digital tools and will continue to use them successfully in their work.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00