The paper is concerned with an application of the climate-weather change process for a critical infrastructure operating area model to identification and prediction of this process for maritime ferry operating area. For the considered ferry operating area, there are distinguished four different climate-weather change processes and their states. Further, there are identified the unknown parameters of those processes, i.e. the probabilities of the climate-weather change processes staying at the initial climate-weather states, the probabilities of the climateweather change transitions between the climate-weather states and the mean values of the climate-weather change processes' conditional sojourn times at particular states. Finally, there are predicted the main characteristics of the climate-weather change processes at the distinguished operating area.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00