Critical Genre Analysis (CGA) is a theory of interdiscursive performance taking
a multi-perspective approach to account for professional practice, demystify the
interdiscursive nature of professional genres, account for professional identities,
understand professional communication as interdiscursive performance, and provide
evidence-based pedagogical insights. The present paper capitalizes upon CGA to
analyze the genre of Principal’s Remarks, which originate from a speech delivered by
the school principal on the anniversary and annual speech day of a school to report
the development of the school. A total of 12 Principal’s Remarks of an aided
Christian secondary school in Hong Kong, China released in 12 consecutive years
were incorporated into the corpus for analysis. The genre was analyzed at four levels,
which conceptualize discourse as text, genre, professional practice, and social
practice respectively. The study exemplifies how CGA can be capitalized upon to
analyze an unfamiliar genre in a multi‑perspective fashion.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00