The following essay retraces the genre development and correlations of three 1980s hard rock subgenres: glam metal, sleaze metal and hair metal. This issue is consid- ered, primarily, with reference to the theory of hegemonic and non-hegemonic masculini- ties developed by Raewyn Connell and reviewed against the theory of genre development by Jennifer C. Lena and Richard A. Peterson. Both theories are employed in order to un- derline the subtle differences between the subgenres, arguably linked to the masculinities performed by the artists’ assumed stage personas. Aside from the scholarly references, the research includes various interviews with the artists and music journalists, an analysis of over a hundred song lyrics and the vast repertoire of visual arts accompanying the music.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00