Celem książki jest dokonanie usystematyzowanego przeglądu współczesnych ustrojów szkolnych państw członkowskich Unii Europejskiej z uwzględnieniem najważniejszych, charakterystycznych cech krajowych systemów edukacyjnych. W publikacji znalazła się analiza ustrojów szkolnych 11 państw przedstawionych w kolejności polskiego porządku alfabetycznego. Są to: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja.
Struktura książki zbudowana jest tak, aby ułatwić czytelnikowi wyszukiwanie i porównywanie przedstawionych informacji. Każda część publikacji poświęcona jest ustrojowi szkolnemu innego państwa i składa się z następujących czterech rozdziałów: 1) Podstawowe informacje. Administracja oświatowa; 2) Organizacja systemu szkolnictwa; 3) Kształcenie nauczycieli; 4) Podsumowanie. Problemy.
Książka skierowana jest do osób zawodowo zajmujących się zagadnieniami polityki oświatowej i edukacji. Opracowanie powstało z myślą o jego przydatności dla przedstawicieli władz ustawodawczych i wykonawczych w pracach nad problematyką oświatową. Stanowi także wygodne źródło informacji o charakterze porównawczym dla członków władz samorządowych, dyrektorów szkół, nauczycieli, pedagogów, doradców zawodowych, wykładowców akademickich oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00