Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywacje noszenia odzieży patriotycznej przez młodych polaków i polki

Tytuł:
Motywacje noszenia odzieży patriotycznej przez młodych polaków i polki
Motivations for wearing patriotic clothing by young Poles
Autorzy:
Baran, Jowita S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2034621.pdf
Data publikacji:
2020-03-30
Wydawca:
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Tematy:
badania jakościowe
odzież patriotyczna
banalny nacjonalizm
młodzi Polacy
patriotyzm
qualitative research
patriotic streetwear
patriotic clothing
banal nationalism
young Poles
Źródło:
Studia Humanistyczne AGH; 2020, 19, 1; 55-70
2084-3364
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje wyniki badań jakościowych, których celem było poznanie motywacji noszenia odzieży patriotycznej przez młodych Polaków i Polki. W pracy zaprezentowany został również wątek znaczeń, jakie respondenci przypisują tym ubraniom. Autorka poszukiwała odpowiedzi na pytanie czym są dla użytkowników ubrania patriotyczne i w jakim celu wybiera się tę szczególną odzież. Omawiane motywacje respondentów uznane zostały za wskaźnik przynależności praktyki noszenia odzieży patriotycznej do gorącego lub zimnego bieguna nacjonalizmu według teorii Michaela Billiga. W analizie zebranego materiału odwołano się także do innych koncepcji: na teoretyczną bazę pracy składa się także koncepcja późnej nowoczesności Anthony’ego Giddensa i opis procesów globalizacyjnych zachodzących we współczesnym świecie.

This article presents the results of qualitative research, which the main purpose was to cognize the motivation of wearing patriotic clothing by young Poles, both men and women. The author search for an answer to the question: why patriotic clothing users choose this special clothes. Meaning of clothes that respondents attribute to these special clothing was also present. In the analytical part respondent’s motivations of wearing clothes have been recognized as an indicator of hot or cold nationalism in the understanding of Michael Billing’s banal nationalism theory. Further, the theoretical basis is the theory of late modernity by Anthony Giddens and description of globalization processes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies