Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The perception of local communities in non-financial reports of companies

Tytuł:
The perception of local communities in non-financial reports of companies
Postrzeganie społeczności lokalnych w raportach niefinansowych przedsiębiorstw
Autorzy:
Murawska, Daria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2027857.pdf
Data publikacji:
2021-11-30
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
local communities
stakeholders
Corporate Social Responsibility
non-financial reports
społeczności lokalne
interesariusze
społeczna odpowiedzialność biznesu CSR
raporty niefinansowe
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica; 2021, 77; 41-54
0208-600X
2353-4850
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Local communities are one of the important areas in the perspective of social development in the 21st century. Enterprises increasingly identify them as key stakeholder. This process is visible especially in companies that declare that they operate in a socially responsible manner. Currently, non-financial reports, which present key data on the achievements and priorities of activities in the field of Corporate Social Responsibility (CSR), become one of the basic tools of corporate communication. Non-financial reports are prepared based on standards and guidelines developed by independent international organizations and associations. The article verifies two aspects of addressing the subject of local communities in non-financial reports. First, it was analyzed to what extent the adopted standards require organizations to report in detail their activities for or with the participation of local communities, and then to what extent companies communicate their activities concerning local communities.

Społeczności lokalne są istotną kategorią w perspektywie rozwoju społecznego w XXI w. Przedsiębiorstwa coraz częściej identyfikują je jako ich istotnych interesariuszy. Proces ten jest szczególnie widoczny w tych firmach, które deklarują, że działają w sposób odpowiedzialny społecznie. Obecnie raporty niefinansowe prezentujące kluczowe dane dotyczące osiągnięć i priorytetów działania w obszarze społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa stały się jednym z podstawowych narzędzi komunikacji firmy z otoczeniem. Raporty niefinansowe są przygotowywane z uwzględnieniem standardów i wytycznych rozwijanych przez niezależne międzynarodowe podmioty i stowarzyszenia. Artykuł odnosi się do dwóch aspektów uwzględniających problem lokalnych społeczności w tego typu raportach. W pierwszej kolejności przeanalizowano, w jakim stopniu przyjęte standardy wymagają od organizacji szczegółowego raportowania ich działalności na rzecz lub z udziałem społeczności lokalnych, a następnie w jakim zakresie firmy komunikują o swoich działaniach dotyczących społeczności lokalnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies