Applying Information and Communication Technology (ICT) to public service delivery contributes to transparency, accountability, and cost-saving to improve administrative efficiency. This application has become an inevitable trend for administrative reform worldwide. This paper examines the policy of promoting ICT in public service delivery and its implementation in Vietnam. Recently, the Vietnamese government has created a thoroughly legal foundation to develop information infrastructure for public service delivery. However, online public service delivery results are still lower than expected, and the online service index in Vietnam has just reached the average level of the world. Therefore, to encourage citizens to use online public services, the government should improve the personal identification data system and promote propagating and popularize online public services. The government also should protect personal data and administrative system security to ensure organizational system safety and efficiency.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00