The contribution examines three types of intelligences (emotional, social and general) in relation to school performance of secondary school students (N=169). Empirical analysis indicated its zero to weak negative correlations (0.01≤R≤0.30) with factors, dimensions and global emotional intelligence measured by the Trait Emotional Intelligence Questionnaire-Adolescence Form (TEIQue–AF, Petrides, 2001) and weak negative correlations (0.18≤R≤0.29) with dimensions of social intelligence measured by The Tromso Social Intelligence Scale (TSIS, Silver, et al., 2001). On the other hand, the general intellect assessed by the non–verbal standardized Test of Intellectual Potential (TIP, Říčan, 1971) had a moderately negative relationship with school performance expressed by an average of marks in Mathematics (R=–0.39**).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00