Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metoda oceny dostępności i atrakcyjności przystanków miejskiego transportu zbiorowego

Tytuł:
Metoda oceny dostępności i atrakcyjności przystanków miejskiego transportu zbiorowego
Method for estimation of public transport stops accessibility and attractiveness
Autorzy:
Malasek, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/193881.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
transport zbiorowy
piesi
dostępność przystanków
public transport
pedestrians
public transport stops accessibility
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2017, 9; 26-32
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mieszkańcy chętniej podejmą decyzję o odbyciu podróży transportem zbiorowym jeśli dojście do przystanków nie będzie zbyt uciążliwe. W mieście należy zatem stworzyć dobre warunki dla osób poruszających się pieszo, poprzez odpowiednie kształtowanie sieci ciągów pieszych i poprawianie standardu wyposażenia przestrzeni publicznej. Ponieważ kluczowe znaczenie ma tutaj dostępność przystanków, należy skoncentrować się na opracowaniu metody oceny ich atrakcyjności dla potencjalnych pasażerów oraz na ustaleniu zasad waloryzacji warunków występujących na prowadzących do przystanków ciągach pieszych. Środowisko miejskie przyjazne pieszym ułatwia podjęcie często trudnej decyzji o ograniczeniu korzystania z samochodu w podróżach wewnątrzmiejskich. Przedstawiona metoda pozwala na zwymiarowanie stopnia zaspokojenia potrzeb użytkowników środków transportu zbiorowego oraz pieszej dostępności przystanków. Metoda stanowi ważne narzędzie do wykorzystania przy ustalaniu warunków życia na terenach zurbanizowanych. Pozwala na tworzenie miejskich standardów zaspokajania potrzeb komunikacyjnych i porównywanie stopnia ich realizacji w poszczególnych jednostkach urbanistycznych. Proponowana metoda jest również użyteczna w przypadku prowadzenia analiz rynku nieruchomości miejskich. Obecnie, gdy ulice miast blokują stojące w korkach pojazdy, dobra dostępność środków transportu zbiorowego może powodować wzrost wartości nieruchomości nawet o ponad 10%.

Inhabitants more often use public transport when public transport stops are easily accessible. Pedestrian friendly city environment makes it easier to take a difficult decision on not using a car for journeys within urban area. Easy accessible public transport stops are crucial for changing travel behaviors for more environmental friendly. A method presented in the article allows to measure public transport stops accessibility on foot as well as a level of fulfilling public transport users expectations. Suggested method is an important tool for measuring public transport services efficiency and living standards in particular neighborhood. It could be also useful for urban real estate market analyses when at present, because of traffic problems, good public transport accessibility can increase a house value by even over 10%.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies