Modern digital media not only provide the ways of gaining numerous benefits, but also pose some risks. This applies to adults as well as to children and adolescents who are the victims but also perpetrators of the disjunctive use of the media. The aim of this article is to indicate antinomies in the Polish education policy regarding the secure use of digital media, mainly such as computer, smartphone, and the Internet. The research analyses the most popular portals offering the e-mail service and uses the document analysis method for indicating the inconsistency between legal acts and ordinances of the minister in charge of education and upbringing.
Współczesne media cyfrowe nie tylko umożliwiają człowiekowi osiągnięcie wielu korzyści, lecz są również przyczyną pojawiających się zagrożeń. Zjawisko to dotyczy zarówno osób dorosłych, jak i dzieci i młodzieży, będących ofiarami, ale i sprawcami dysjunktywnego korzystania z mediów. Celem artykułu jest wskazanie antynomii w polityce oświatowej państwa polskiego dotyczących bezpiecznego korzystania z mediów cyfrowych, głównie takich jak: komputer, smartfon, Internet. W badaniach przeanalizowano najpopularniejsze portale oferujące usługę poczty elektronicznej oraz zastosowano metodę analizy dokumentów, która umożliwiła wskazanie braku spójności aktów prawnych i rozporządzeń właściwego ministra do spraw edukacji i wychowania.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00