Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Etyka pedagogiczna Janusza Homplewicza w świetle przemian współczesnego świata i jej znaczenie edukacyjne

Tytuł:
Etyka pedagogiczna Janusza Homplewicza w świetle przemian współczesnego świata i jej znaczenie edukacyjne
Janusz Homplewiczs pedagogical ethics in the light of changes in the contemporary world and its educational significance
Autorzy:
Rojek, Marcin
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1931432.pdf
Data publikacji:
2020-11-04
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
Janusz Homplewicz
etyka pedagogiczna
edukacja
nauczyciele
cyberprzestrzeń
pedagogical ethics
education
teachers
cyberspace
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2020, 594(9); 3-16
0552-2188
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi próbę syntetycznego przedstawienia poglądów Janusza Homplewicza na etykę pedagogiczną wyrażonych przez niego explicite i implicite, połączoną z ich ponownym odczytaniem i interpretacją w kontekście współczesnych neoliberalnych przemian i tendencji w edukacji oraz coraz powszechniejszej obecności nowoczesnych technologii i nieskończenie rozszerzalnej cyberprzestrzeni. Rodzi to wiele wyzwań i problemów w zakresie etyki pedagogicznej, do których rozwiązania już nie wystarczają dotychczasowe interpretacje unormowań etycznych. Dotyczyły one bowiem głównie dualistycznego porządku świata (dobro vs zło, prawda vs fałsz, „biel” vs „czerń”) zastąpionego obecnie przez relatywizm interpretacyjny. Stąd zasadne wydają się próby reinterpretacji dotychczasowych punktów odniesienia w zakresie etyki pedagogicznej.

This article synthetically presents the views of Janusz Homplewicz on pedagogical ethics expressed by him explicitly and implicitly, combined with their re-reading and interpretation in the context of contemporary neoliberal changes and trends in education as well as the increasingly presence of modern technologies and an infinitely expandable cyberspace. This raises many challenges and problems in the field of pedagogical ethics, which cannot be solved by the existing interpretations of ethical regulations. They concerned mainly the dualistic world order (good vs. evil, true vs. false, "white" vs. "black"), now replaced by interpretative relativism. Hence, attempts to reinterpret the existing reference points in the field of pedagogical ethics seem justified.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies