Przestrzenno-czasowe zmiany dostępności komunikacyjnej miejskim transportem zbiorowym w Rzeszowie w świetle inwestycji współfinasowanych ze środków UE 2014–2020
Przestrzenno-czasowe zmiany dostępności komunikacyjnej miejskim transportem zbiorowym w Rzeszowie w świetle inwestycji współfinasowanych ze środków UE 2014–2020 Spatial-temporary changes of accessibility to public transport in Rzeszów in the light of infrastructure investment from the EU perspective 2014–2020
W artykule poruszono problem poprawy dostępności miejskim
transportem zbiorowym, uznając iż inwestycje infrastrukturalne z perspektyw
UE w latach 2007–2013 i 2014–2020 będą jej głównym impulsem.
Do prezentacji wyników analizy poprawy dostępności transportem
miejski przyjęto dwie daty: rok 2013 jako stan bazowy dla dostępności,
uznając iż inwestycje z perspektywy lat 2007–2013 są ukończone, oraz rok
2020 jako stan dostępności transportem miejskim po wykonaniu inwestycji
z perspektywy finansowej w latach 2014–2020. Inwestycje infrastrukturalne,
na których oparta jest analiza zmiany dostępności transportem miejskim
w Rzeszowie, przedstawione zostały w dwóch ekspertyzach dla miast
wschodniej Polski. Podstawowym celem opracowania jest sprawdzenie, czy
środki z perspektywy UE na lata 2014–2020, które przeznaczone są na poprawę
funkcjonowania komunikacji zbiorowej w Rzeszowie, zostaną dobrze
wydatkowane. Analiza poprawy dostępności transportu zbiorowego w sposób
jednowymiarowy przedstawi zmiany powierzchni izochrony, czasu dojazdu,
liczby osób oraz gęstości zaludnienia znajdującej się w izochronach
w latach 2013 i 2020.
The article discusses the issue of improvement of urban
public transport accessibility, assuming that infrastructure investments
of the EU 2007–2013 and 2014–2020 programming periods
will be its main stimulator. To present results of analysis of
accessibility improvement two critical dates were appointed, 2013
as a reference year for accessibility, when investments of the UE
2007–2013 perspective have been completed and 2020, as anticipated
state of public transport accessibility, after completion of the
2014–2020 programming period investments. Infrastructure investments,
on which the analysis of changes in the accessibility of
public transport in Rzeszów is based, have been presented in two
expertises devoted to cities of Eastern Poland. The main objective
of the study is to verify if funds of the EU financial perspective for
2014–2020, appropriated for improvement of the functioning of
public transport in Rzeszów will be spent effectively. Analysis of
improving the accessibility of public transport at an one–dimensional
surface changes presents isochrones, arrival time, number
of people and density of population located in the isochrones in
2013 and 2020.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00