Zmiany dostępności komunikacyjnej transportem zbiorowym w Kielcach – badanie wpływu środków z perspektywy finansowej UE na lata 2014–2020 Changes in the accessibility of public transport in Kielce – study on the impact of funds of the EU financial perspective 2014–2020
W artykule przedstawiono, jak zmieni się dostępność
dworca PKP/PKS w Kielcach przy wsparciu ze środków UE z perspektywy
finansowej na lata 2014–2020. Przyjęto, iż środki z UE będą
głównym stymulatorem zmian czasów przejazdu komunikacji zbiorowej.
Analiza zmiany dostępności przedstawiona została w dwóch
okresach. Pierwsza data to 2013 rok: pokazano dostępność transportu
zbiorowego przed wprowadzeniem kluczowych inwestycji z perspektywy
na lata 2014–2020. Druga – to rok 2020: do tego czasu wg
autora wykonane zostaną planowane inwestycje infrastrukturalne,
które poprawią fukcjonowanie komunikacji zbiorowej w Kielcach.
Inwestycje infrastrukturalne, na których oparta jest analiza zmiany
dostępności transportem zbiorowym w Kielcach, przedstawione zostały
w dwóch ekspertyzach dla miast wschodniej Polski. Głównym
celem artykułu jest sprawdzenie, czy środki z perspektywy UE na lata
2014–2020, które przeznaczone zostaną na poprawę funkcjonowania
komunikacji zbiorowej w Kielcach, zostaną dobrze wydatkowane.
Wyniki analizy przedstawiono w formie: powierzchni izochrony, czasu
dojazdu, liczby osób oraz gęstości zaludnienia znajdującej się w izochronach
w latach 2013 i 2020.
The article shows how the accessibility of railway/bus station
in Kielce will be changed as a result of contribution from the
EU funds of the 2014–2020 financial perspective. It is assumed that
the funds from the EU will be the main stimulus for changes in the
public transport journey times. Analysis of changes in accessibility is
presented in two periods. The first date is 2013 illustrates accessibility
before key investments financed from the financial perspective of
the 2014–2020 are implemented. The second date is 2020: by this
time according to the author planned infrastructure investments that
improve functioning of public transport in Kielce are to be completed.
The analysis of changes in the accessibility of public transport
in Kielce are based on the infrastructure investments which are in
two expertise’s for cities of Eastern Poland. The main objective of the
article is to verify if funds from the EU perspective for 2014–2020,
intended to improve the functioning of public transport in Kielce will
be effective. Results of the analysis will be presented on: surface changes
present isochrones, arrival time, number of people and population
density of isochrones in 2013 and 2020.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00