Modelowanie mikroskopowe w kontekście testowania algorytmów z priorytetem dla tramwajów Microscopic modelling in the context of tram priority algorithms testing
Pojęcie priorytetu dla tramwajów jest bardzo ogólne,
dlatego przy projektowaniu sygnalizacji świetlnych występuje trudność
w określeniu optymalnego poziomu tego priorytetu w konkretnych
przypadkach. W artykule zaproponowano wykorzystanie modeli
mikroskopowych Vissim do rozwiązania tego problemu. Na podstawie
doświadczeń z uprzywilejowaniem ruchu tramwajowego w Warszawie
zaproponowano procedury testowania, badania efektywności i implementacji
algorytmów akomodacyjnych z priorytetem dla tramwajów.
W podsumowaniu referatu zawarto rekomendacje odnośnie szerszego
wykorzystania modeli mikrosymulacyjnych w procesie projektowania
sygnalizacji świetlnych.
The concept of tramway priority has a wide scope, therefore
it is difficult to estimate the optimal level of such a priority
when considering specific cases. The paper proposes to use Vissim
microscopic modelling for this purpose. Procedures for testing, conformation
and effectivness analyses in microsimulation where proposed
basing on actual experience acquired during tramway prioritetisation
in Warsaw. The paper summary contains recommendations
concerning a wider scope of applications for microscopic
modelling in signal timing designs.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00