Zmiany dostępności miejskim transportem zbiorowym w Lublinie w wyniku inwestycji infrastrukturalnych finansowanych z funduszy UE do roku 2020 Changes in the availability of collective transport in Lublin as a result of infrastructure investments financed from the EU funds untill 2020
W pracy poruszono problem poprawy funkcjonowania/
dostępności miejskiego transportu zbiorowego w wyniku inwestycji infrastrukturalnych
w dwu okresach. Przedziały czasowe dla 2013 i 2020
roku mają odpowiedzieć na pytanie, na ile środki z planowanej perspektywy
finansowej 2014–2020 poprawią dostępność komunikacji miejskej
w Lublinie. W analizie uznaje się, iż inwestycje infrastrukturalne z perspektyw
UE 2007–2013 i 2014–2020 będą głównym impulsem zmiany
czasów przejazdu komunikacją zbiorową. Inwestycje infrastrukturalne,
na których oparta jest analiza zmiany dostępności transportem miejskim
w Lublinie
przedstawione zostały w dwu ekspertyzach dla miast wschodniej
Polski. Głównym celem opracowania jest wykazanie wpływu funduszy
strukturalnych z perspektywy UE na lata 2014–2020 na potencjalną
poprawę dostępności komunikacją zbiorową w Lublinie. Analiza poprawy
dostępności transportu zbiorowego w sposób jednowymiarowy przedstawi
zmiany powierzchni izochrony, czasu dojazdu, liczby osób oraz gęstości zaludnienia
znajdującej się w izochronach w latach 2013 i 2020.
In this article the issue of improving urban transport
functioning / accessibility as a result of infrastructure investments in
two periods is considered. Analysis of investments of financial perspectives
2007–2013 and 2013–2020 are to answer the question of
how funds from current will improve the access to public transport
in Lublin. In the analysis, it is stated that infrastructure investments
of the EU perspectives 2007–2013 and 2014–2020 will contribute
with change travel times by public transport. Infrastructure investments,
which are based on the analysis of changes in the accessibility
of public transport in Lublin were included in two expertises
focused on cities in Eastern Poland. The main objective of the study
is to prove the impact of structural funds of the EU perspective for
2014–2020, for improvement of the functioning and accessiblity of
public transport in Lublin. Analysis of improving the accessibility
of public transport in a one–dimensional surface changes presents
isochrones, arrival time, number of people and a population density
located in the isochrones in 2013 and 2020.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00