Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Factors Related to the Intention of Starting a Business: A Study Among Students in Vietnam

Tytuł:
Factors Related to the Intention of Starting a Business: A Study Among Students in Vietnam
Determinanty intencji przedsiębiorczych – studium przypadku studentów wietnamskich
Autorzy:
Doanh, Duong Công
Bernat, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1923882.pdf
Data publikacji:
2020-01-10
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
entrepreneurial intention
self-efficacy
social capital
lifestyle
intencja przedsiębiorczości
poczucie własnej efektywności
kapitał społeczny
styl życia
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2019, 6/2019 (86); 133-157
1644-9584
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study has adapted Ajzen’s (1991) theory of planned behaviour (TPB) to investigate the effects of factors such as lifestyle, self-efficacy, social capital, attitude towards entrepreneurship, subjective norms and perceive behavioural control on a business start-up intention among Vietnamese students. By using a meta-analytic path analysis with a sample of 663 students at universities and colleges in Vietnam, the authors indicate that subjective norms do not directly affect the entrepreneurial intention but they have an indirect effect on the business start-up intention through the attitude towards entrepreneurship. Moreover, self-efficacy is seen as the most important factor in shaping the entrepreneurial intention, followed by the attitude towards entrepreneurship and social capital. Interestingly, the research results show that the attitude towards entrepreneurship plays the mediating role in the relationship between subjective norms, social capital and the entrepreneurial intention. These findings also show that the theory of planned behaviour can be effectively applied in the context of transitional economy in Vietnam.

W niniejszym badaniu zaadaptowano teorię planowanego zachowania Ajzena (1991) do analizy oddziaływania takich determinantów, jak: styl życia, poczucie własnej efektywności, kapitał społeczny, stosunek do przedsiębiorczości, normy subiektywne i postrzeganie kontroli behawioralnej na intencje przedsiębiorcze wśród wietnamskich studentów. Stosując metaanalityczną analizę ścieżek z próbą 663 studentów uczelni w Wietnamie, autorzy wskazują, że normy subiektywne nie mają bezpośredniego wpływu na intencję przedsiębiorczości. Natomiast mają pośredni wpływ na tę intencję poprzez podejście do przedsiębiorczości. Co więcej, poczucie własnej efektywności jest postrzegane jako najważniejszy czynnik kształtowania intencji przedsiębiorczych. W dalszej kolejności liczą się postawa wobec przedsiębiorczości i kapitału społecznego. Co ciekawe, wyniki badań pokazują, że stosunek do przedsiębiorczości odgrywa rolę łącznika w relacji między normami subiektywnymi, kapitałem społecznym i intencjami przedsiębiorczymi. Wyniki badania pokazują również, że teoria planowanego zachowania może być skutecznie stosowana w kontekście transformacji gospodarczej w Wietnamie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies