Rozwijanie zdolności do decentracji interpersonalnej dzieci nielubianych przez rówieśników z powodu zachowań antyspołecznych Developing the ability of interpersonal decentration with children disliked by their peers because of antisocial behaviour
Celem artykułu jest prezentacja teoretycznych założeń opracowanego programu wspomagania rozwoju dzieci nielubianych przez rówieśników z powodu zachowań antyspołecznych, które dotyczą tworzenia uczestnikom zajęć warunków do rozwijania zdolności do decentracji interpersonalnej. Zdolność przyjmowania perspektywy drugiego człowieka i analizowania sytuacji z jego punktu widzenia jest warunkiem niezbędnym do podejmowania i utrzymywania przez jednostkę satysfakcjonujących interakcji społecznych z otoczeniem.
The aim of the article is to present theoretical assumptions of the developed programme, whose task is to support the development of children who are disliked by their peers because of antisocial behaviour. The programme deals with creating, for its the participants, conditions to develop interpersonal decentration skills.vThe ability to accept other person’s perspective and analyse a specific situation from their point of view is an essential condition for taking up and continuing, by an individual, satisfactory interactions in social environment.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00