Purpose of patient satisfaction for efficient management of healthcare provision Cel zadowolenia pacjenta dla skutecznego zarządzania świadczeniem ochrony zdrowia
The management of the healthcare facilities is closely related to their evaluation. A very crucial point of this process is assigned to the patients who are the most important persons to assess the offered healthcare service. The aim of the paper is to evaluate the selected quality criteria of the healthcare provision in the healthcare facilities in the Slovak Republic. A territorial view is employed too in order to carry out the analytical process. The case mix index, the intensive care unit transfer ratio, the long-term rehospitalisation ratio, the mortality rate, and the operation mortality rate serve as the input dimensions for the processing the regression analysis for the sake of the construction of the regression models explaining the satisfaction of the patients whose evaluation comes from the public database altogether with the other explored dimension. The analysis outcome demonstrate that all these variables influence significantly the patient satisfaction and the ten districts of the Slovak Republic possess also statistical significance.
Zarządzanie placówkami służby zdrowia jest ściśle związane z ich oceną. Bardzo ważny punkt tego procesu przypisuje się pacjentom, którzy są najważniejszymi osobami w ocenie oferowanej opieki zdrowotnej. Celem artykułu jest ocena wybranych kryteriów jakości świadczenia opieki zdrowotnej w placówkach służby zdrowia na Słowacji. W celu przeprowadzenia procesu analitycznego stosuje się również perspektywę terytorialną. Wskaźnik mieszany przypadków, wskaźnik przeniesienia na oddział intensywnej terapii, wskaźnik rehospitalizacji długoterminowej, współczynnik umieralności i śmiertelność operacyjna służą jako wymiary wejściowe do przetwarzania analizy regresji na potrzeby konstrukcji modeli regresji wyjaśniających satysfakcja pacjentów, których ocena pochodzi z publicznej bazy danych wraz z innym badanym wymiarem. Wyniki analizy pokazują, że wszystkie te zmienne mają istotny wpływ na satysfakcję pacjentów, a dziesięć okręgów Republiki Słowackiej ma również znaczenie statystyczne.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00