W artykule ukazano istotę koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, jej genezę, cechy charakterystyczne i uwarunkowania. Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na próbie małych i średnich przedsiębiorstw w Radzyniu Podlaskim. Wskazują one, że świadomość idei społecznej odpowiedzialności biznesu jest jedynie połowiczna. Dla większości firm SOB oznacza przede wszystkim przestrzeganie norm etycznych w działalności przedsiębiorstw. Niemniej jednak przedsiębiorstwa deklarują potencjalne lub rzeczywiste korzyści, które są ściśle związane z wdrażaniem SOB do praktyki biznesowej, w tym zwłaszcza budowanie dobrej reputacji oraz wizerunku przedsiębiorstwa.
The paper reveals the sense of CSR, its origin, conditions and characteristic features. Next the results of a pilot study in local Poland are discussed. It dealt with CSR understanding and implementing by medium and small scale companies. Most of them find CSR as ethical norms. They find, however, CSR as the valuable instrument to improve the company’s reputation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00