Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak wiele wiedzy warto zdobyć na studiach? Strategie studiowania na przykładzie studentów zarządzania Politechniki Gdańskiej

Tytuł:
Jak wiele wiedzy warto zdobyć na studiach? Strategie studiowania na przykładzie studentów zarządzania Politechniki Gdańskiej
How Much Knowledge is Worth Pursuing during Higher Education? Studying Strategies on the Example of Management Students of Gdansk University of Technology
Autorzy:
Ziemiański, Paweł
Zięba, Krzysztof
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1826093.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Politechnika Gdańska
Tematy:
higher education
studying strategies
mixed methods research
management students
edukacja wyższa
strategie studiowania
badania mieszane
studenci zarządzania
Źródło:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka; 2019, 1, 28; 29-41
2084-6495
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Statistical data regarding the situation of graduates (e.g. the ease of finding a job, initial salary) indicate that the decision to study at a university can be perceived as fully rational. At the same time in the face of criticism regarding the higher education system, a university degree may become the most important profit from studies in students’ perception. The article presents quantitative and qualitative research conducted by the authors in order to identify studying strategies pursued by students. We used the method of expert raters – they were last semester students, who indicated (n = 31) and ranked (n = 30) the knowledge necessary to be successful during studies. The information obtained from them was used to identify possible study strategies, which were later evaluated by students who were at the beginning of their studies (n = 176). The results indicate that students prefer strategies that put emphasis on only selected knowledge elements. Additionally, strategy choices indicated by students that start their higher education are identical to choices indicated by those that finish their studies i.e. students in their last semester. In the authors' opinion, obtained results can be used in educational practice, for example in order to create more individualized study paths.

Dane statystyczne dotyczące obiektywnej sytuacji osób kończących studia na uczelni wyższej (np. łatwość znalezienia pracy, początkowe zarobki) wskazują na racjonalność podjęcia decyzji o studiowaniu. Jednocześnie w obliczu głosów krytykujących system kształcenia wyższego, dla studentów najistotniejszym profitem osiąganym w wyniku studiów może stawać się dyplom ich ukończenia. W artykule opisane są przeprowadzone przez autorów badania jakościowe i ilościowe, których celem jest identyfikacja strategii studiowania obieranych przez studentów. Wykorzystano metodę sędziów kompetentnych, którymi byli studenci ostatniego semestru, którzy wskazywali (n = 31) i rangowali (n = 30) wiedzę niezbędną do tego, aby poradzić sobie na studiach. Uzyskane od nich informacje zostały wykorzystane do zidentyfikowania możliwych strategii studiowania, które następnie były oceniane przez studentów dopiero rozpoczynających studia (n = 176). Uzyskane wyniki wskazują na preferowanie przez studentów strategii kładących nacisk na jedynie niektóre elementy wiedzy dostępnej w czasie studiów. Ponadto, wybory strategii wskazywane przez studentów dopiero rozpoczynających studia są tożsame z wyborami wskazywanymi przez studentów ostatniego semestru. W opinii autorów uzyskane wyniki mogą zostać wykorzystane w praktyce edukacyjnej, na przykład do tworzenia bardziej zindywidualizowanych ścieżek studiowania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies