Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Blindness as Empathy: The Politics of Touch in Works by Dan Sterup-Hansen

Tytuł:
Blindness as Empathy: The Politics of Touch in Works by Dan Sterup-Hansen
Autorzy:
Eriksen, Karen Westphal
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1788548.pdf
Data publikacji:
2020-09-13
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
Danish modernism
Danish Art
Graphic art
Cold war art
Humanism
the body in art
politics of touch
left-wing art
Dan Sterup-Hansen
Źródło:
Ikonotheka; 2019, 29; 205-228
0860-5769
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article has as its topic the Danish artist Dan Sterup-Hansen (1918–1995) and his paintings and prints on the subject of blind people with canes as well as works related to these. Sterup-Hansen was active as an artist from a young to an old age, but made a significant artistic contribution in the decades following World War II. During this period, he explored a number of themes related to cold war anxiety and the cultural trauma of the World War II. These themes centre on the human body and a phenomenological perception of the world. They are humanitarian in spirit and are related to Sterup-Hansen’s left-wing political views of solidarity, humanism, and advocacy for change and reconstruction after the World War II.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies