Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Use of the tiling method inside synchronization of free slices of code in OpenMP standard in order to achieve speedup enhancement

Tytuł:
Use of the tiling method inside synchronization of free slices of code in OpenMP standard in order to achieve speedup enhancement
Zwiększanie przyspieszenia aplikacji równoległych przy użyciu metody podziału na bloki, wewnątrz części kodu wolnych od synchronizacji
Autorzy:
Gozdalik, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/157478.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
OpenMP
programowanie równoległe
tiling
shared memory programming
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2012, R. 58, nr 2, 2; 202-205
0032-4140
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In last few years, there were discovered many methods aiming at enhancing the speedup of parallel programs. In this paper three methods are tested according to a speedup parameter enhancement. These methods are: the tiling, the slicing, and the tiling inside slicing. In Sections 3, 4, and 5 the theoretical basis for chosen transformation are described. Algorithms of transformation processes as operations on a polyhedral model are presented. The problems of transformation costs are also discussed. For experimental studies a UTDSP benchmark was used. From each section, one representative sample was chosen. The results were also examined against a data locality. This aspect of chosen transformation methods was examined as well.

W artykule przedstawiono problem doboru metody transformacji pętli celem uzyskania możliwie maksymalnego przyspieszenia. Do badań wybrano benchmark UTDSP z uniwersytetu w Toronto. Z każdej sekcji benchmarku wybrano reprezentanta, który poddany został transformacjom tiling, slicing oraz transformacji tiling wewnątrz slicingu. W pierwszym rozdziale przedstawiony został wstęp do transformacji pętli. Rozdział drugi zawiera informacje teoretyczne na temat modelu polihedronu jako formy reprezentacji pętli, na której przeprowadzane są transformacje, a wynikowy model jest bazą do generowania kodu źródłowego. Kolejne rozdziały przedstawiają opis teoretyczny transformacji tiling oraz slicing. Przedstawiono w nich algorytm tworzenia tych transformacji wraz z przekształceniami matematycznymi, opisującymi transformacje na modelu polihedronu. W końcowej części pracy badano wpływ wybranych transformacji na przyspieszenie programów. Wyniki badań przedstawione zostały w formie zagregowanych wykresów przyspieszeń poszczególnych aplikacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies