Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wytrzymałość na ściskanie i mrozoodporność mieszaniny popiołowo-żużlowej z Elektrowni "Skawina" stabilizowanej wapnem lub cementem

Tytuł:
Wytrzymałość na ściskanie i mrozoodporność mieszaniny popiołowo-żużlowej z Elektrowni "Skawina" stabilizowanej wapnem lub cementem
Compression strength and frost resistance of ash-slag mixture from the "Skawina" Power Plant stabilised with lime and cement
Autorzy:
Gruchot, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/143537.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
drogi
materiały
mieszanina popiołowo-żużlowa
badania
roads
materials
ash-slag mixture
tests
Źródło:
Drogownictwo; 2010, 12; 411-415
0012-6357
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wyniki badań wytrzymałości na ściskanie i wskaźnika mrozoodporności mieszaniny popiołowo-żużlowej z Elektrowni "Skawina". Badania przeprowadzono na próbkach mieszaniny bez spoiwa oraz z 3, 6 i 10% jego dodatkiem po 7, 14, 28 i 42 dobach pielęgnacji oraz po 28 i 42 dobach pielęgnacji ale z 14 cyklami zamrażania i odmrażania. Jako spoiwo wykorzystano wapno hydratyzowane i cement portlandzki klasy 32,5R. Wyniki badań wskazują na znaczące zwiększenie wytrzymałości na ściskanie wraz ze zwiększeniem dodatku spoiwa i spełnienie wymagań odnośnych norm w aspekcie wykorzystania mieszaniny jako gruntu budowlanego w budownictwie drogowym

The work presents the results of tests of compression strength and frost resistance index of ash-slag mixture from the "Skawina" Power Plant. The tests were carried out on the samples of the mixture without binder and with its 3, 6 and 10% addition after 7, 14, 28 and 42 days of maturing as well as after 28 and 42 days of maturing but with 14 cycles of freezing and thawing. Hydrated lime and portland cement class 32.5R were used as binding agent. The results of the tests showed the significant increase of the compression strength with the increase of the percentage of binder and meeting the pertinent standard requirements in the aspect of using the mixtures as a building soils for road building.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies