This paper presents the loss-oriented performance analysis of a radial highspeed
permanent magnet (PM) machine with concentrated windings for automotive application.
The PM synchronous machine was designed for an operating frequency up to
800 Hz. The main aim of this paper is to analyse the selected methods for magnet eddycurrent
loss reduction. The first approach to rotor modification regards magnet segmentation
in circumferential and axial directions. The second approach is based on changes in
tooth-tips shape of the stator. The best variants of tooth-tip shapes are determined for further
investigation, and adopted with a rotor having magnet segmentation. It is found that
the machine with a segmented magnet leads to magnet loss reduction by 81%. Further
loss reduction by 45% can be realized with the proposed tooth-tip shape. Additionally,
owing to the stator and rotor modifications, the main machine parameters are investigated,
such as back-EMF, electromagnetic torque, torque ripple and cogging torque. The
2-D and 3-D finite element analysis (FEA) is used for electromagnetic analysis. An experimental
approach based on a partially wound stator is employed to verify the 3-D FEA.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00