The argument presented in this article stems from the experience of being engaged in a debate with schoolteachers, who pointed to the bureaucratisation of schooling as their main concern. Taking their way of formulating this problem as a guidepost for my thinking I have made an attempt aiming at understanding the link between bureaucracy and schooling. Starting from Max Weber classical view, thanks to its critique made by Claude Lefort I try to interpret the bureaucratisation of schooling with reference to Jean Baurillard theory of simulation as the production of the simulacra.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00