Koncepcja i modelowanie wysokoobrotowego napędu elektrycznego turbospręśarki. Zastosowanie w ogniwach paliwowych pojazdów samochodowych The concept and modeling of a high speed electric drive for turbocharger. Applications in fuel cell vehicles
Electrical vehicles powered by hydrogen fuel cells become a potential alternative to conventional vehicles. The polymer electrolyte membrane (PEM) are typical fuel cells used in fuel cell vehicle (FCV). The global efficiency of a PEM fuel cell stack is greatly impacted by the use of a motorized compressor for the air supply system. The motor-compressor set-up may consume up to 19 % of the energy supplied by the PEM fuel cell stack. The most critical issue is to develop a compact, efficient, reliable, and mature electrically-driven turbocharger. A key element of this system is a high speed electric motor. This paper covers a conception and modeling results of high-speed permanent magnet motor for electrical driven turbocharger. Also highlighting the advantages which has that combined system. The papers has two parts: presentation of the motor conception used in modern vehicles fuel cell systems, modeling and simulation results using field model elaborated in Flux2D software. Finally the article presents the purpose of using high-speed electrical motor as a drive for turbocharger.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00