I analyse five forms of images: electronic, digital, interactive, networked and living, all of which challenge traditional descriptions and expectations. I analyse them from the technical-ontological, phenomenological and cultural perspective to demonstrate different ways in which they discuss and deconstruct the notion of an image. Finally, I try to propose a new context for understanding the discussed forms of new imagery, i.e. the context of post-imagery.
Analizuję w artykule pięć form obrazu – elektroniczny, cyfrowy, interaktywny, usieciowiony i żyjący – wykazując, że wszystkie one stanowią wyzwanie dla tradycyjnego rozumienia obrazu. Analizuję je z perspektywy techniczno-ontologicznej, fenomenologicznej i kulturowej aby pokazać, w jak różny sposób każdy ze wskazanych typów obrazowości kwestionuje i dekonstruuje dotychczasowe pojęcie obrazu. Na zakończenie proponuję nowy kontekst dla rozumienia dyskutowanych tu form obrazowości – kontekst postobrazowości.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00