Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dynamika przemian w szkolnictwie wyższym w Polsce a realizacja procesu bolońskiego

Tytuł:
Dynamika przemian w szkolnictwie wyższym w Polsce a realizacja procesu bolońskiego
Dynamics of transformations in Poland’s higher education in the light of the Bologna process
Autorzy:
Szulc, Tadeusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1365322.pdf
Data publikacji:
2016-02-10
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 2004, 2, 24; 7-36
1231-0298
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Na tle uwarunkowań europejskich i światowych autor omawia przemiany, jakie nastąpiły w ostatnich piętnastu latach w polskim szkolnictwie wyższym, w tym rozwój szkolnictwa niepublicznego, tworzenie państwowych wyższych szkół zawodowych oraz zmiany liczby studentów i kierunków kształcenia. Analizuje rozkład liczbowy ludności z wyższym wykształceniem i liczbę studentów w poszczególnych województwach oraz problemy dostępności do studiów. Omawia stopień i zakres realizacji procesu bolońskiego w Polsce, wymianę międzynarodową studentów, ocenę jakości kształcenia, a także rozwój kadry naukowej, w tym efekty kształcenia na studiach doktoranckich. Kolejną część poświęca wyzwaniom, jakie stają przed szkolnictwem wyższym w realizacji Deklaracji Lizbońskiej, przyjętej przez Radę Europy, oraz Narodowego Planu Rozwoju Polski na lata 2007-2013.

The article discusses transformations which have taken place in Poland’s higher education over the last 15 years such as the growth of non-public sector in education, arrival of public schools of higher professional education and changes in the student population and fields of studies. The subject is presented in the European and global context. The author analyses accessibility of higher education and the distribution of citizens with higher education and the student population across Poland's major administrative units (voivodships). Other topics covered in the article include the progress of Bologna process implementation in Poland, international student exchange, assessment of the quality of education and development of academic personnel, including educational effects of Ph.D. programmes. Another section focuses on challenges to higher education posed by the Lisbon Declaration adopted by the Council of Europe and the 2007-2013 National Development Plan for Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies