This article presents the optimized parameters of the Świnoujście seaport entrance and three-kilometer fairway
linking Świnoujście and Szczecin, extended to allow the safe entry of 300-meter bulk carriers drawing
up to 13.5 meters. The parameters were determined by a simulation-based optimization method, where the
objective function and its constraint were, respectively, the reconstruction costs of that waterway section and
the vessels’ navigation safety. The study made use of real-time simulation in coordination with the vessel’s
human operator.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00