The present article addresses the issue of crossing time on the fairway, modeling in restricted areas, where
vessel traffic flow is disturbed. Data of movement time on the Świnoujście–Szczecin fairway was grouped
according to ship type. The probability distributions describing the crossing time of different ship groups
were analyzed. Using the Pearson chi-square goodness-of-fit and Cramer–von Mises tests it has been shown
that the best distributions describing traffic time of all ship groups are the generalized extreme value distributions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00