The high volume transported by ro-ro vessels has not come without a price. Accidents and incidents related
to design – lack of bulkheads, instability, problems with cargo access doors, stowage, securing cargo and lifesaving
appliances – are growing along with the size of the vessels themselves. One particular and recurrent
problem is the degree of these giant box-like high riding vessels exposed to wind. Recently the effect of a tramontana
– a fierce, sudden and short term regional wind – in the Port of Koper was to detach a moored ship,
causing an accident. This paper will present a study of that accident, and through simulations and modelling
determine an improvement that will allow berthing perpendicular to the stern ramp to function more securely.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00