Specification and improvement of the technical and functional quality of food transport services Specyfikowanie i doskonalenie jakości technicznej oraz funkcjonalnej usług transportowych żywności
The aim of the article is to study the approach to specification and improvement processes
of services quality, represented by companies specializing in food transport, and to compare
the results withrecipients’ expectations. Two groups were included in the empirical
study based on questionnaires prepared by the authors: road transport services providers
and buyers. The results show that thepro-quality actions in the analyzed segment of TSL
sector should focus on timeliness as well as on quality attributes related to cargo itself, such
as: guarantee of no accidental damage or loss to goods, full quantitative and qualitative
compatibility, possibility of cargo tracking by clients and extended scope of commodity
condition monitoring. The above aspect shave greater importance at evaluating of operators
by the customers surveyed than application of technologies dedicated to selected
food groups (e.g. modified/controlled atmosphere), or availability and comprehensiveness
of the services offered
Celem artykułu jest zbadanie podejścia do specyfikowania i doskonalenia jakości usług reprezentowanego
przez przedsiębiorstwa specjalizujące się w transporcie żywności oraz porównanie wyników
do oczekiwań odbiorców. Empirycznym badaniem opartym na przygotowanym przez autorów
kwestionariuszu ankietowym objęto dwie grupy: usługodawców oraz usługobiorców transportu
drogowego. Wyniki wskazują, iż działania projakościowe w analizowanym segmencie sektora TSL
powinny koncentrować się na terminowości dostaw, jak również na atrybutach jakości związanych
z samym ładunkiem, takich jak: gwarancja uniknięcia przypadkowych uszkodzeń lub utraty towaru,
pełna zgodność ilościowa i jakościowa, możliwość śledzenia ładunków przez klientów oraz monitorowanie
stanu towarów w szerszym zakresie. Powyższe aspekty mają większe znaczenie przy
ocenie operatorów przez klientów niż zastosowanie technologii dedykowanych wybranym grupom
żywności (np. modyfikowana/kontrolowana atmosfera) czy też dostępność oraz kompleksowość
oferowanych usług.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00