This paper discusses the modeling of a fuel injector to be applied in a two-stroke diesel engine. A one-dimensional model of a diesel injector was modeled in the AVL Hydsim. The research assumption is that the combustion chamber will be supplied with one or two spray injectors with a defined number of nozzle holes. The diameter of the nozzle holes was calculated for the defined options to provide a correct fuel amount for idling and the maximum load. There was examined the fuel mass per injection and efficient flow area. The studies enabled us to optimize the injector nozzle, given the option of fuel injection into the combustion chamber to be followed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00