Nowoczesna gospodarka, oparta na informacji i wiedzy, zmusza organizacje do korzystania z narzędzi informatycznych, które wspierają procesy zarządzania. Autorzy przedstawili koncepcję wykorzystania kognitywnych programów agentowych do wspomagania zarządzania. Programy te potrafią śledzić zjawiska i procesy ekonomiczne zachodzące w organizacji oraz w jej otoczeniu, prowadzić dogłębną analizę informacji, wyciągać wnioski i podejmować konkretne działania. Cechy agentów kognitywnych pozwalają organizacjom na uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki szybszemu podejmowaniu trafnych decyzji na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym oraz ograniczeniu wpływu takich cech ludzkich, jak emocje lub zmęczenie, na realizację zadań. W pierwszej części artykułu przedstawiono charakterystykę kognitywnych programów agentowych. Następnie przeanalizowano i zaprezentowano obszary zarządzania, w których mogą one być wykorzystywane. Ostatnia część artykułu zawiera wnioski i kierunki dalszych prac badawczych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00